طرح آموزش مهارت همدردی
طرح آموزش مهارت همدردی که در سال گذشته هم اجرا شده بود، امسال هم به منظور آشنایی دانش آموزان با این مهارت و درک موقعیت و شرایط یک معلول جسمی حرکتی آغاز شد. به این شکل که یک دستگاه ویلچر در اختیار دانش آموزان قرار گرفته تا دانش آموزان به نوبت یک روز را بر روی ویلچر زندگی کنند و تمام امور خود را در مدرسه با ویلچر انجام دهند. حضور در کلاس ، خروج از کلاس ، عبور از درگاه کلاس و سالن با توجه به تفاوت ارتفاع موجود و حرکت دادن ویلچر از جمله این فعالیت هاست.
نکته جالب توجه در این تجربه حس اولیه دانش آموزان از ویلچر می باشد که فکر می کنند وسیله ای راحت و تفریحی است اما در زمان استفاده متوجه فشار بیش از اندازه به مچ دست و بازو و ستون فقرات به علت حرکت دادن کل ویلچر و وزن خود با دست و خطرات احتمالی در هنگام گذر از سطوح دارای اختلاف سطح می شوند که این شرایط به افراد کمک می کنند تا حس یک معلول را در هنگام استفاده از ویلچر متوجه شده و ضمن ابراز همدردی با ایشان ، در صورت نیاز به کمک این گونه افراد، به علت درک شرایط ایشان بی دریغ به کمک آن ها اقدام نمایند.