طرح ویلچر و مهارت همدردی
از جمله مهارت های اساسی زندگی که می بایست در فعالیت ها و آموزش دانش آموزان در همه دوره ها به ویژه در دوره ابتدایی مدنظر قرار گیرد "مهارت همدردی" است. به منظور آشنایی دانش آموزان با این مهارت و درک موقعیت و شرایط یک معلول جسمی حرکتی، یک دستگاه ویلچر به مدرسه آورده شد که هر زنگ در یک کلاس و جهت استفاده یک دانش آموز مورد استفاده قرار می گیرد که می بایست همه فعالیت های خود را با ویلچر انجام دهد. ورود به کلاس، خروج از کلاس، خروج از درگاه کلاس و سالن با توجه به تفاوت ارتفاع موجود و حرکت دادن ویلچر از جمله این فعالیت هاست.
نکته جالب توجه در این تجربه حس اولیه دانش آموزان از ویلچر می باشد که فکرمی کنند وسیله ای راحت و تفریحی ست اما در زمان استفاده، متوجه فشار بیش از اندازه به مچ دست، بازو و ستون فقرات و خطرات احتمالی هنگام گذر از سطوح دارای اختلاف سطح می شوند که این شرایط به دانش آموزان کمک می کند تا حس یک معلول را هنگام استفاده از ویلچر متوجه شده و ضمن ابراز همدردی، در صورت نیاز به کمک این گونه افراد، با توجه به درک شرایط ایشان، بی دریغ اقدام به کمک نمایند.