آموزش مهارت همدردی
از جمله مهارت های اساسی زندگی که می بایست در فعالیت ها و آموزش دانش آموزان در همه ی دوره ها به ویژه در دوره ابتدایی مد نظر قرار گیرد « مهارت همدردی » است. به منظور آشنایی دانش آموزان با این مهارت و درک موقعیت و شرایط یک معلول جسمی حرکتی ، با آوردن یک دستگاه ویلچر به مدرسه ، هر یک از دانش آموزان کلاس چهارم یک ساعت را می بایست بر روی ویلچر زندگی کنند و فعالیت ها خود را انجام دهند.
حضور در کلاس ، خروج از کلاس ، عبور از درگاه کلاس و سالن با توجه به تفاوت ارتفاع موجود و حرکت دادن ویلچر از جمله این فعالیت هاست. پس از اتمام یک ساعت نوبت به دانش آموز دیگر می رسد. نکته جالب توجه در این تجربه حس اولیه دانش آموزان از ویلچر می باشد که فکر می کنند وسیله ای راحت و تفریحی است اما در زمان استفاده متوجه فشار بیش از اندازه به مچ دستو بازو و ستون فقرات به علت حرکت دادن کل ویلچر و وزن خود با دست و خطرات احتمالی در هنگام گذر از سطوح دارای اختلاف سطح می شوند که این شرایط به افراد کمک می کنند تا حس یک معلول را در هنگام استفاده از ویلچر متوجه شده و ضمن ابراز همدردی با ایشان ، در صورت نیاز به کمک این گونه افراد بی دریغ به علت درک شرایط ایشان به کمک آن ها اقدام نمایند.